ΑΓΓΛΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

 ΣΤΟΧΟΙ ΑΓΓΛΙΚΟY ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Με τις μεθοδολογικές τεχνικές και με τις δραστηριότητες επιδιώκεται οι εκπαιδευόμενοι στο τέλος του διετούς κύκλου μαθημάτων οι εκπαιδευόμενοι να είναι σε θέση:

·       να επικοινωνούν προφορικά με στοιχειώδη άνεση σε χώρους εκτός Ελλάδας, όπου η αγγλοαμερικανική χρησιμοποιείται ως γλώσσα επικοινωνίας (χαιρετισμοί, απλές συνηθισμένες ερωτήσεις κτλ.)

·       να κατανοούν διάφορες πινακίδες, που βρίσκονται σε πολυσύχναστους ή και τουριστικούς χώρους

·       να κατανοούν βασικές οδηγίες χρήσης

·       να κατανοούν ονομασίες εντολών σε ηλεκτρονικά μηχανήματα (Η/Υ, στερεοφωνικά, ραδιόφωνα κτλ.)

·       να δίνουν προφορικά ορισμένες βασικές εντολές

·       να κάνουν, προφορικά και γραπτά, μικρές περιγραφές.

                                  

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Το περιεχόμενο στο γλωσσικό γραμματισμό δεν μπορεί να οριοθετηθεί με αυστηρά κριτήρια. Με δύο λέξεις, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η αρχή και το τέλος του περιεχομένου είναι προφορικά και γραπτά κείμενα, τα οποία χρησιμοποιούνται από τα μέλη μιας κοινωνίας για τη μεταξύ τους επικοινωνία και με αφορμή, τα οποία οι εκπαιδευόμενοι θα κατανοήσουν και θα παραγάγουν προφορικό και γραπτό λόγο.

Για μεθοδολογικούς καθαρά λόγους το περιεχόμενο επικεντρώνεται γύρω από: α) χρηστικά κείμενα και β) θέματα της δομής της αγγλοαμερικανικής (για τα αισθητικά επεξεργασμένα κείμενα).

Για την αγγλοαμερικανική τα κείμενα αυτά μπορούν να περιοριστούν στα πιο συχνόχρηστα, όπως: αιτήσεις, προσκλήσεις, ευχετήριες κάρτες, ειδήσεις, απλά έντυπα προς συμπλήρωση, διαφημίσεις, πινακίδες διάφορες, προφορικές μαγνητοφωνημένες επικοινωνίες, κόμικς, απλές οδηγίες χρήσης, απλές επιστολές, αυτοπαρουσίαση, ετικέτες προϊόντων, εντολές ηλεκτρονικών μηχανημάτων, σελίδες Internet κτλ.

Στον τομέα των θεμάτων δομής της γλώσσας είναι απαραίτητο να περιληφθούν τα εξής θέματα: τα γράμματα, η προφορά, βασικά στοιχεία δομής της πρότασης, βασικές δομικές διαφορές από τη νέα ελληνική, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες.